Rosmarin

Rosmarin

 

Kjent for å brukes i aromaterapi og matlaging. Den har også en rekke
med fordeler for kroppen din, både for fordøyelse, støtte til organfunksjon,
reduserer spenninger og reduserer trøtthet. Også kjent som en booster for
hjernens prestasjonsevne.

 

Hovedegenskaper:

⇒ Tilfører en nydelig kryddersmak til matretter

⇒ Hjelper med å redusere trøtthet og følelser av nervøsitet *

⇒ Støtter en sunn fordøyelse, respirasjonsfunksjon og funksjoner til indre organer *

 

Brukertips:

  • ⇒ Bruk én dråpe i matretter – enten som smakstilsetning i sauser eller i marinader
  • ⇒ Bruk i diffuser mens du studerer for å opprettholde konsentrasjonen
  • ⇒ Bruk ved hodebunnsmassasje for å fremme hårvekst
  • ⇒ Kombiner Rosmarin, Virak/Frankincense og Epsom salt for et foryngende bad
  • ⇒ Kombiner Rosmarin og Lavendel i en vegetabilsk kapsel og ta innvortes for å redusere stress *

 

 

Denne oljen kan brukes både aromatisk (duft), topisk (på huden) og innvortes. Etter min mening bør alle oljer fortynnes før påsmøring på huden, men denne kan – i følge doTerra – brukes ren direkte på huden.

* Disse påstandene er ikke ment å diagnostisere/behandle sykdommer. Bruk av oljer er på eget ansvar.




Registrer deg for å få varsel når det blir publisert nye blogginnlegg. Registrer deg her